Motto: “Nu voim să trăim într-un stat poliglot, unde aşa numita patrie este deasupra naţionalităţii. Singura raţiune de a fi a acestui stat, pentru noi, este naţionalitatea lui românească. Dacă e vorba ca acest stat să înceteze de-a mai fi românesc, atunci o spunem drept că ne este cumplit de indiferentă soarta pământului lui. Voim şi sperăm nu o întoarcere la un sistem feudal, ce nici n-a existat cândva în ţara noastră, ci o mişcare de îndreptare a vieţii noastre publice, o mişcare al cărei punct de vedere să fie ideea de stat şi de naţionalitate”(Mihai Eminescu).
Aflăm că poetul naţional şi universal Mihai Eminescu va fi scos din programa obligatorie de limbă română şi literatură din şcoli. Ministerul Educaţiei considerându-l prea demodat pentru tineri. "Atâtea generaţii de copii au fost îndoctrinate cu comentariile literare eminesciene, încât e timpul să punem stop şi să-l înlocuim cu un poet mai actual", declară ministrul Daniel Funeriu. Cât de retrograd poate fi Mihai Eminescu în actuala conjuctură politică? Agresorii conştiinţei româneşti nu şi-au finalizat opera de distrugere fizică, morală şi spirituală a poporului român. Lovind în cultul lui Mihai Eminescu, în fapt se loveşte în însăşi fiinţa naţională a Neamului Românesc. Se loveşte în „omul deplin al culturii româneşti”, cum l-a desemnat pe Mihai Eminescu, în adevăr şi pe bună dreptate, scriitorul Constantin Noica.
Actualmente, se încearcă să se acrediteze ideea că Mihai Eminescu este un poet depăşit şi valoarea lui s-ar încadra la „opţional”. Pentru că Mihai Eminescu reprezintă axa spiritului românesc!
După ce a fost întemniţat timp de decenii o considerabilă parte din opera poetică, la fondul de carte interzis de către guvernări parazitare, după ce au fost puse în circulaţie mulţimea de blasfemii pe seama lui, neadevăruri care au otrăvit conştiinţele atâtor generaţii la rând, Mihai Eminescu este iarăşi agresat.
Indubitabi,Mihai Eminescu reprezintă busola intereselor naţionale. Eliminându-l din conştiinţă, practic, românii îşi pierd busola autoapărării intereselor vitale, devenind o pradă facilă a inamicilor care vor să speculeze deruta şi să semene ura între semeni.
De ce trebuie să fie ucis, încă o dată, Mihai Eminescu? De ce trebuie să fie răstignită cultura română? De ce trebuie să ne fie ucişi profeţii naţionali?
Pentru că Mihai Eminescu reprezintă chintesenţa trăirilor fundamentale ale Naţiunii Române.
Ucideţi douăzeci şi şase de milioane de români, dar, Vă rog, din adâncul inimii, nu fiţi nişte călăi şi bestii parşive, nu fiţi descendenţii unui nou bolşevism, nu ni-l mai ucideţi, nu-l mai exterminaţi, încă şi încă, o dată, pe Mihai Eminescu. Nu mai puneţi la zid fiinţa noastră naţională. Ar putea să moară un popor într-o zi, dar dacă va rămâne un singur suflet pe acest pământ, un suflet preocupat de ştiinţa românească, şi-l va descoperi pe Mihai Eminescu, cu certitudine, prin el, va reînvia întregul nostru neam şi se va reclădi ţara. Asemeni comuniştilor care au îndrăznit să atenteze la adresa lui Mihai Eminescu, astăzi cei mai înverşunaţi duşmani ai poetului, care întruchipează genialitatea neamului românesc, au devenit bastarzii teoriei democraţiei predate la seral sau la cursurile de la distanţă.
Ministrul „antireligie” la sfat cu pionii Patriarhiei Ruse
În România nu există un sistem de învăţământ bine pus la punct şi avem miniştri jalnici, antinaţionali şi mercantili. Ce caută în anticamera ministrului educaţiei Daniel Funeriu diaconul rus Andrei Kuraev despre care publicaţia „Nasha Abhazia” îl acuză pe diaconul Andrei Kuraev că ar fi agent al Securităţii ruse, îndeplinind misiuni în republicile care reprezintă un interes deosebit pentru Rusia. „Printre cei pe care îi frecventează se numără: ex-preşedintele Lucinschi, ambasadorul Federaţiei Ruse la Chişinău, Valeri Kuzmin, premierul Vladimir Filat, mitropolitul Vladimir Cantarean, episcopul Marchel Mihăiescu de la Bălţi, episcopul Sava Volkov de la Tiraspol, preacuviosul între cuvioşi Nicodim Vulpe, supranumit episcopabilul de Orhei, şi, evident, preaortodoxul între ortodocşi Valeriu Pasat şi – cine ar fi crezut? – ministrul Educaţiei şi Cercetării de la Bucureşti, Daniel Petru Funeriu (PD-L), iniţiatorul scoaterii „Religiei” din şcolile din România şi a eliminării lui Mihai Eminescu din programele şcolare, pe motiv de operă demodată şi insignifiantă în raport cu cea a lui Shakespeare sau a lui Goethe” scrie publicistul basarabean Vlad Cubreacov pe blogul său http://cubreacov.wordpress.com/
Şi este dea dreptul şocant să vezi cum, încă de la instalarea în calitate de nou ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu, s-a remarcat ca un furibund adversar al Bisericii. Ministrul educaţiei este oripilat că se predă religia în şcoală şi îl „mămâncă” într-un punct nevralgic, pentru că simbolurile credinţei creştine sunt afişate în locuri publice. Ministru urmăreşte de mult timp eliminarea religiei din şcoli. Şi atunci te întrebi, în ce calitate Funeriu ateistul se întreţine cu pionul Patriarhiei Moscovei? Or, în calitate de inamic al Neamului românesc ministrul Funeriu a devenit un pion al Moscovei, în contextul în care există o dispută între Patriarhia de la Bucureşti şi Biserica pravoslavă Rusă de la Moscova.
Nu este vora despre o parabolă a unui ministru terchea berchea, lipsit de orice fărâmă de conştiinţă naţională. Lupta contra marelui Eminescu este mult mai profundă. Să nu uităm că la marile evenimente de renaştere spirituală naţională a poporului român, a existat şi o prezenţă a lui prin imagine, vers, cântec. În anul 19988-1989 Basarabia s-a trezit din hibernarea deznaţionalizării sub stindardul Mihai Eminescu. În anul 1989 România a trăit clipele revoluţiei române asumându-l pe Mihai Eminescu. Cei care vor să ne lipsească de Eminescu ne lipsesc de ideea libertăţii a conştiinţei româneşti şi de perpetuare a fiinţei naţionale.
Dacă nea-m lua după tematica strategiei războiului am observa ca esenţială, pentru dobândirea victoriei, identificarea şi anihilarea centrului de greutate, mai ales moral-psihologic, al adversarului. Şi dacă este să vorbim de popoare sau de neamuri, centrul respectiv ar trebui reperat în simbolurile culturii naţionale. Şi cum pentru Naţiunea română, vocea conştiinţei naţionale o reprezintă Mihai Eminescu, înseamnă că, aici, inamicii poporului român se vor strădui să opereze în acţiunile lor, aplicând ca armă blasfemia, marginalizarea poetului, excomunicându-l din sânul cunoaşterii şi a perpetuării lui în spaţiul public.
Ce spun Marii Români despre Eminescu
Am selectat câteva referinţe ale marilor personalităţi româneşti:
Eminescu şi nefiinţa
"Nefiinţa aduce totuşi odihna. Eminescu, neodihna. Nu ne putem odihni în el. Întreg evantaiul lui de deschideri către lume şi cultură se strânge pentru noi într-o inimă, care bate. Cărui popor i s-a făcut darul acesta? O conştiinţă mai bună, o spusă mai bună şi exemplară, au desigur câteva mari popoare şi culturile lor. Dar câte din ele au cu-adevărat o inimă?"(..)"Căci nu de judecat critic, de către noi, este acum Eminescu, ci de asimilat într-un fel, ca o conştiinţă de cultură de dindărătul nostru de la folclor şi până la ştiinţele pozitive, devenind astfel conştiinţa noastră mai bună, sau poate mustrarea de conştiinţă a oricărui intelectual, care-i vede necuprinsul, adică sinteza însăşi."
Un miracol al culturii româneşti
"Dar nu e vorba de operele lui Eminescu, de cultura lui, de proiectele lui, de variantele lui, de comorile plutonice reţinute sau sistemele de filozofie posibile e vorba de tot; de spectacolul acesta extraordinar pe care ţi-l dă o conştiinţă de cultură deschisă către tot."(Constantin Noica)
"Când spunem Eminescu, închidem ochii. Este bine să-i deschidem. O uşoară beţie romantică ne cuprinde, în evocarea lui, în timp ce el este treaz" (Constantin Noica)
"E cel dintâi român a cărui creştet primeşte binecuvântarea din cer, dar ale cărui picioare sunt înfipte până la glezne în pãmântul strămoşesc" (Octavian Goga).
"Toţi românii anonimi care de-a lungul secolelor noastre primordiale au creat în limba românească, au colaborat la poezia lui Eminescu" ( Lucian Blaga ).
"Eminescu reprezintă ceva unic în dezvoltarea literaturii noastre şi oricărei alte literaturi" (Nicolae Iorga).
"Neamul nostru românesc şi-a asigurat dreptul la «nemurire» mai ales prin creaţia lui Eminescu. Petrolul şi aurul nostru pot într-o zi seca. Graul nostru poate creşte şi-aiurea. S-ar putea ca-ntr-o zi nu prea îndepărtată, strategia mondială să sufere anumite modificări, ÎNCÂT POZIŢIA NOASTRĂ DE POPOR de graniţă să-şi piardă însemnatatea pe care o are de un secol încoace. Toate s-ar putea întâmpla. Un singur lucru nu se poate întâmpla – Dispariţia poemelor lui Eminescu. Şi cât timp va exista în lume un singur exemplar din poeziile lui Eminescu, identitatea neamului nostru este salvată. Un neam supravieţuieşte mai ales prin creaţiile geniilor sale".
(Mircea Eliade)
"Eminescu, despre care Iorga spunea că-i expresia integrală a naţiunii române, iar Blaga că reprezintă «ideea platonică de român», e românismul absolut şi l-am definit eu «suma lirică de VOIEVOZI»".(Petre Tuţea).
În loc de concluzii
Astăzi Daniel Funeriu se face părtaş la tentativa de crimă contra spiritualităţii române. Întinundu-i imaginea lui Mihai Eminescu, întinăm însăşi imaginea poporului român, a fiinţei noastre de veacuri, înlocuidu-le alături de unele valori străine cu alte formle ţipătoare pe care le însuşim. Astfel că îi sugerez ministrului educaţiei să înlocuiască chiar şi cuvintele care se aseamănă izbitor cum ar fi: pilda cu pi..da, sens cu sex (anal,oral, în grup), mure cu mu...e, futzal cu futa..., puma cu pu...a, pantofar cu poponar şi tot aşa.
Sper ca Academia Română, Uniunea Scriitorilor, fundaţiile şi instituţiile româneşti să se sensibilizeze în privinţa acestui atac mârşav ale paiaţelor politicii româneşti declanşat la adresa Geniului spiritualităţii româneşti, întru a-l curma şi să dea o replică adecvată, care să descurajeze alte asemenea tentative de exterminare şi expulzare a Marelui creator al culturii româneşti din conştiinţele româneşti. Pentru că nu poţi să ucizi pe cel care a instituit în cultura naţională primatul iubirii de NEAM.
Polticieni, hoţi, excroci şi netoţi, nu ni-l exilaţi pe Eminescu aidoma altor martiri. El reprezintă „coloana infinitului al poporului român”!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu